Kjære av Linnéa Myhre

Jeg har fulgt Linnéa Myhre siden jeg var 14, dum og lo av blogginnleggene hennes fordi hun var så sinna. Nå er jeg 20, fortsatt dum og jeg gråter av bøkene hennes fordi JEG er så forferdelig sinna.

«Kjære» er Myhres andre roman og er bygget opp av ulike brev til ulike personer, eller hva det måtte være, i Linnéas liv. Romanen åpner med Linnéas selvmordsbrev. Flere av brevene er vonde å lese og jeg tror mange kan kjenne seg igjen i det som leses. Om du ikke gjør det; lucky you. Boken utvikler seg med både oppturer og nedturer. Du ler litt, gråter litt og tenker mye.


Den er kanskje mest interresant for de som har fulgt bloggen til Linnéa (som nå er lagt ned for noen år siden). Men jeg mener at Linnéa Myhre har en viktig stemme for mennesker i Norge som sliter psykisk. Jeg håper at hun vet dette og at det styrker henne.


Klem, Maja.

Legg igjen en kommentar

