Cliffs of Moher (November 2015)

I November dro jeg til Cliffs Of Moher sammen med ei venninne som besøkte fra Norge. Cliffs Of Moher er vel en av de største turist attraksjonene I Ireland, og har vært utsiktspunkt for besøkende i flere hundre år. Om du vil se hva dette landet har å by på, så er dette stedet å dra.

Vi tok en shuttle buss fra Dublin til klippene. Det er flere firmaer som arrangerer reiser, men vi ønsket ikke å betale mer enn nødvendig for å henge med pratsomme brasilianere og overivrige  amerikanere.

Om du planlegger å besøke klippene, sett av en hel dag til dette, ettersom det ligger ca 4 timer unna Dublin med buss. Eventuelt kan man ta en natt eller to i Galway eller Limerick.

Dette er utikten over opplevelses senteret som de har satt opp. Her finner du overpriset mat, en turist sjappe og et lite museum (som jeg ikke fikk tid til å besøke). Det ligner litt på The Shire, ikke sant?


På sitt høyeste er klippene på 214 meter!


 Jeg var virkelig livredd for at noen skulle falle utfor. Det er flere som har endt sine liv på Cliffs Of Moher, med vilje og uten. Folk gjør syke ting for å få et bra profilbilde på Facebook. Jeg holdt god avstand der det ikke var inngjerdet. Det var i tillegg ekstremt mye vind denne dagen, og det gjorde bekymringene mine bare større.

Klippene ga meg virkelig ærefrykt for naturen.

Vakre verden, hvor du tar pusten min.

XxMaja

Legg igjen en kommentar

