Ikke ta på meg.

Dublin, Irland, Tankespinn

Fredag.

Firmafest.

Tema: Valentines Day.

  • Det blir kjempe gøy. Vi er jo her. Ikke vær så kjedelig, Maja. Det er jo siste festen din. Come oooooon.

OK. Jeg drar.

Gud så kleint. Ja, hallo. Heii. Er du her? Lenge siden sist, ja.

Kjøper en øl. Ingen søte bartendere denne gangen. Skuffa. Søler litt på sidemannen. Sorry! Kul sang . Beveger meg mot dansegulvet. Sorry. Ser ingen jeg kjenner. Noen griper tak i håndleddet mitt og holder meg fast. River meg løs. Fortsetter å gå.

Jeg koser meg og snakker med venner og kjente. Glemmer tomheten fra de siste månedene. Lady Gaga på anlegget. Dans dans. Ut. Sigg. Sladre. Le.

På tide med tequila shots. En. To. Tre. Drikk. Crazy Maja.

En hånd glir bak ryggen min. Kjører albuen inn i magen på vedkommende. Går videre. Klump i magen. Burde ikke ha gått med magetopp.

Har en dyp samtale med en kollega om at vi burde møtes og feste i Norge en gang. Det blir så gøy. – Hamar er ett høl ikke sant? Noen stryker den bare ryggen min. Jeg kjenner denne. Han vet at jeg ikke liker det. Jeg sier: «Hei» – Snur meg og fortsetter samtalen. Jeg ba vel om dette. Jeg skulle ikke ha vært så desperat på å kysse noen, for 4 måneder siden. Jeg fortjener vel å bli strøket på armen, håret, ryggen, dyttet inntil veggen, sperret…

Dans dans dans. Kleint. Må drikke mer.

Ut. Røyk. Snakker kunst og musikk, og Youtube og drømmer. Møter kule mennesker som jeg har sett før, men aldri har møtt. Dette går bra.

Hånd på armen. «Hmm, pretty!» – Latter fra en gammel mann.

Nok. Magen vrir seg. Sigg og øl funker ikke nå. Svimmel. Hvem er jenta jeg snakker med? Unnskylder meg, må tisse. Ei venninne sier hei, smiler, fortsetter mot toalettet. Låser døra. Prøver å spy. Biter i veska. Gråter ikke. Kan ikke gråte.

Ut i mengden. Må ha vann. Kø. Angrer. Angrer. Angrer. Vann. Drikker alt. Henter jakke og skjerf. Ut. Taxi. Harolds Cross please. Betaler. Nøkkel. Dør. Trapp. Kjøkken. Soverom. «Fy faaaaaen»

Legg igjen en kommentar

