Siste uken i Dublin

Jeg har fem arbeidsdager igjen. Det er så sykt å tenke på. Jeg skulle jo egentlig dra for to måneder siden, men jeg tror ikke det gikk helt opp for meg da, at jeg skulle dra. Men nå føler jeg meg klar.

1.Mars 2016 – Vendepunktet.

Jeg går rundt som en mørk sky. Jeg føler at jeg ikke passer inn lenger og jeg kjeder meg. De fleste vennene mine har flyttet, eller byttet jobb og jeg ser dem ikke lenger. Tanken på å kunne reise tilbake Norge, pakke sakene mine og starte helt på ny, gleder meg. Hvordan livet mitt blir vet jeg ikke, men jeg håper at jeg finner en ro. Jeg kommer aldri til å elske Norge. Vi passer ikke sammen. Men vi er like. Sure, kalde og sta.

Jeg føler hver dag at jeg går glipp av noe i denne byen, at jeg ikke blir inkludert. Det er så mye jeg vil gjøre, mange jeg vil se, men jeg orker ikke annet enn å dra hjem og spise en eller annen frossenmiddag. Mange takler slike ting veldig fint og klarer å invitere seg selv med på saker som skjer. Dette er noe jeg aldri har klart, og jeg vet ikke om jeg noen gang vil være komfortabel med det. Jeg føler at det aldri har vært en selvfølge at jeg har blitt inkludert i noe og når jeg blir det så føler jeg meg bare som en byrde.

Folk blir så slitne at å være med meg i disse tider. Jeg blir sliten av meg selv.I Norge så vet jeg at jeg ikke vil bli inkludert, og jeg aksepterer det. Folk er kjedelige. Menneskene der bare lever i en boble. Jeg hater det, men det er virkelig det jeg trenger nå.

I Norge ville det ikke plaget meg om jeg satt hjemme en fredagskveld, mens alle andre har det gøy.


XxMaja

Legg igjen en kommentar

