Shakespeare & Company – Paris (Mars 2016)

Ett av de stedene jeg hadde gledet meg mest til å se i Paris var bokhandelen Shakespeare & Company. I sosiale medier flokker det av bilder av denne butikken og den er et must-see for lesehester. Shakespeare & Company ble først startet opp i 1919 og har hatt flere butikker gjennom årene. Idag ligger butikken som spesialiserer seg på engelsk litteratur på motsatt side av (:elven) Notre-Dame.

Processed with VSCOcam with c1 presetimg_6219img_6225IMG_6231

Jeg kjøpte meg en bok av en fransk forfatter som jeg gleder meg til å lese. Mitt nye mål er at jeg skal prøve på å kjøpe en bok i de land jeg besøker, skrevet av en forfatter fra det landet.Les variert!

Det er dessverre ikke lov å ta bilder inne i butikken, men jeg kan fortelle at den er liten, men med et bredt utvalg av bøker. I andre etasje er det også et bredt utvalg av vintage-bøker. Butikken er intim og utrolig koselig. Anbefales virkelig!

XxMaja

Legg igjen en kommentar

