Trondheim – Hamar 13.03.16

Dikt

13:52 – Dørene lukkes

Vogn 1 sete 62

Douglas Adams på fanget.

Strikka genser.

Strekning Trondheim – Hamar.

Er du mannen i mitt liv?

Jeg vil aldri få vite.

Jeg vet hva du leser og jeg vet hvordan du sover. Jeg vet at venninna di er forelska i deg. At du drikker kaffen svart. At du bruker iPod som jeg gjør. At du ikke er herfra, men fra et lite sted med søt dialekt. At du sto på eksamen. At leggene dine er varme og at du trenger stor beinplass.

Toget beveger seg og gjør det vanskelig for nordmenn å ikke ha kroppskontakt. Jeg lar beina mine beveger seg i takt med skinnene. Du gjør det samme. Vi deler varme og ingen ting mer.

Kanskje jeg finner deg på tinder når jeg kommer hjem, men mest sannsynlig vil dette bare bli enda et – hva hvis?

 

Legg igjen en kommentar

