Klær, sminke og selvtillit.

 

 

I sommer gikk jeg til innkjøp av slike Noora-busker, fra mamma-avdelingen i en liten butikk i Gdansk. Den buksen kunne har vært søt med en fin topp og boots, men slik jeg stylet den, så jeg mer ut som en sliten alenemor. Jeg lover, det var ille. Min kollega har flere ganger påpekt at jeg kun går i svart, og en dag sa han «du ser ut som en….». Han ville ikke fullføre. Den dagen pakket jeg ned buksen og dro på Bik Bok.

De kommentarene fikk meg til å innse at hvordan man kler seg reflekterer mye om hvem man er som person. Det siste halvåret har jeg vel egentlig bare vært sliten, demotivert og en anelse deprimert.

Jeg har tenkt litt på dette med klær og sminke. Etter at jeg flyttet til Oslo så føler jeg at jeg har brydd meg mindre og mindre om dette. Det er vanskelig å si hvorfor, men jeg tror det har hatt noe med at jeg ikke har orket å prøve og imponere andre. Ettersom jeg egentlig aldri har sminket meg eller kledd meg for noen andre enn meg selv, så er det litt rart at jeg endte opp med denne tankegangen.Det kan også være fordi alle i denne byen er så utrolig fiksert på dette med fasade. I Irland var det jo ingen som pyntet seg når de skulle på butikken, mens her tør man jo nesten ikke gå ut døra. Det er vanskelig å forklare. Jeg vet jo ikke helt selv. Jeg burde gi mer faen!

Bildene er fra en overgangsfase der jeg ville endre stilen min. Jeg ville bli mørkere og mer «basic», om jeg kan si det. Jeg hadde i to år gått i blomstrete kjole hver dag og hadde et ønske om å bli tatt mer seriøst. Men jeg digger det jeg har på meg på de bildene, og jeg tenker det er der jeg må lete etter inspirasjon.

Det jeg vil, er å bære meg selv med selvtillitt og faktisk bruke de siste minuttene jeg har før jobb til å gre håret og sminke meg. Om jeg tar vitaminene mine daglig i tillegg så tror jeg at jeg kan være på bedringens vei.

XxMaja

Legg igjen en kommentar

