Alene på konsert.

Oslo, Tankespinn

Jeg tvinger i meg resten av vinglasset før jeg tar bussen mot bydelen jeg frykter. Jeg har brukt lang tid på å sminke meg og velge riktige klær. Jeg ser på de andre på bussen. Lurer på hvor de skal. En gruppe 18åringer drikker øl og fniser. Verdens beste jenter. De går av på samme stopp og begynner å synge på de låtene som jeg kommer til å høre live om 20 minutter. Jeg går på motsatt side av gata. Håper de ikke legger merke til meg. Passer på at jeg kommer til Parkteatret først.

Et par sniker i køen. Jeg ruller øynene. Kjenner det kribler i magen. Viser billett. Trenger meg innover mot baren. Kjøper øl. Plasserer meg bakerst i lokalet ved siden av noen skjeggete hipstere. Later som jeg venter på noen. Flytter meg når konserten starter fordi noen frognerjenter med pelsjakke stirrer.

Blir irritert fordi jeg bryr meg. Hvorfor skal jeg bry meg? Jeg ser bra ut. Jeg føler meg bra. Folk drar alene på konserter hele tiden.

Vin og ginger joe danser i magen. Jeg stiller meg opp på en høyde. Fokuserer på scenen. Lukker øynene. Beveger hoftene. Synger. Dette var ikke så ille likevel.

XxMaja

Legg igjen en kommentar

