La oss pakke inn familiehemmelighetene i et pent silkebånd

Jeg føler den eneste tradisjonen jeg har igjen blir dratt vekk fra meg. For noen år siden bestemte noen familiemedlemmer å innføre grøt på julaften. Dette skjer i vekselperioden mellom Tre Nøtter Til Askepott og Reisen Til Julestjernen. Dette er den eneste dagen i året de inviterer oss hjem, og en av de få gangene vi ser de i løpet av året. Resten av året unner de oss bare noen korte minutter som de bruker på å levere fra seg bursdagsgaver.

Jeg bare hater å måtte gi opp det lille jeg har, for å sitte ved et bord i halv annen time og være anspent.

La oss ikke leke perfekt familie.

Så i år, mens søstrene mine spiser grøt som de ikke en gang liker, så blir jeg sittende i sofaen. Livet er kort og kanskje jeg angrer, men jeg er så lei av å skulle være voksen. Når det kommer til familie så er jeg datter og barnebarn. Jeg er barnet. Det burde ikke være forventet av et barn å opprettholde gode familiebånd.

Jeg er så lei av å bruke julen min på å gråte over det jeg ikke har.

– Maja

Én tanke på “La oss pakke inn familiehemmelighetene i et pent silkebånd

Legg igjen en kommentar

