Kirken

Tankespinn

De siste årene har jeg laget meg en tradisjon med å gå i kirken på julaften. Jeg er ikke oppvokst religiøst og har til og med meldt meg ut av statskirken. Men jeg synes det er viktig å minnes på hvorfor vi feirer jul. Ja, vi feiret jul før kristendommen kom til norge, men den moderne jul er basert på kristendommen og ikke Tor og Odin.

I denne tid hvor verden faller fra hverandre, så synes jeg det er fint å gå i kirken. Høre på historier og bli påminnet på det vi har. Bare sitte i stillhet og tenke på de som ikke har det godt, eller føle en tilhørighet i ensomheten som forsterkes på denne tiden.

Legg igjen en kommentar

