jeg trenger ingen mann

Dikt

akkurat når du går inn døra

så blir jeg like sta og sår som da jeg var 14 år

du sier hei

jeg klarer ikke se på deg

hei sier jeg med øynene brent fast i skjermen

hun er der også

hun hun

dumme naive dame

hun er bare et tall i rekken for deg

jeg blir så sint av å tenke på det

skjønner hun ikke det selv?

at hun kommer til å ende opp

ruinert

alene med barna

og huslån

som de andre

kanskje hun gjør det men

når man kommer til en viss alder

så blir man så dum.

redd kanskje

redd for å være alene

jeg fnyser av det

jeg har fått nok

jeg er ikke et barn lenger

jeg kan velge

jeg kan velge å velge deg bort

jeg er ikke redd.

jeg kan leve 1000 år alene

jeg vil aldri la en mann som deg

befrukte mine egg

 

jeg er av en ny generasjon

jeg trenger ingen mann

Legg igjen en kommentar

