Try for a little french song

Reise

Jeg lengter etter å bo i en storby. Noe større enn Oslo. En by der du glir inn i mengden. En by der du ikke risikerer å møte på noen som du ikke vil møte på. En by der ingen kjenner deg, men som åpner armene og sier: Bienvenue!

Jeg tenker på Paris.

IMG_6102IMG_6179Jeg besøkte Paris for første gang i Mars 2016. Byen ga meg ikke helt det jeg hadde forventet, men jeg ønsker å gi Paris en ny sjanse. Det må jo være sant det de sier. At byen er magisk. Jeg tror det.IMG_6181IMG_6107Jeg tror det handler mye om riktig tidspunkt. Og nå er det ikke riktig tidspunkt. Men en dag. En dag skal jeg vandre gatelags i Paris som en lokal. Jeg skal lære språket flytende. Jeg skal lære språket slik at jeg kan spytte på den seksuelle trakasseringen som foregår der..IMG_6267IMG_6209Jeg vil gå i bakgater og høre fransk musikk strømme fra de ulike barene. Jeg vil drikke vin rouge og røyke lange sigaretter med franskmenn. Danse hele natten og leve på kaffe. Je prends un espresso double, s’il vous plait.IMG_6311IMG_6317

Et quand on ne sait plus where to belong
Try for a little french song
French songs will take you to Paris, to Pigalle ou L’Île Saint-Louis. 
French song are dancing sous la pluie, de Bastille aux Tuileries.

Little French Song – Carla Bruni

Legg igjen en kommentar

