skriver

Tankespinn

Utklipp fra Natt & Dag sin vårguide.

Følg @overtenk på Instagram. Fantastisk poet!

Idag skriver jeg i dagbok. Ettersom jeg ikke har skrevet dagbok siden vinteren 2013 er det mye som må dokumenteres. Jeg vil huske det gode, det vonde og alt i mellom. Det blir ikke like sårt som det ville ha vært om jeg skrev alt da, men det gir meg rom for å reflektere over fortiden og undre over fremtiden. Jeg prøver å ikke leve i fortiden, men jeg mener det er viktig å akseptere det som har skjedd og lære av sine feil.
Jeg vurderer også om jeg skal punge ut for en Macbook Air, denne uken. Bye-bye savings… Min PC har krasjet 2 ganger det siste året, og bruker gjerne 3 timer på å oppdatere seg (WINDOWS 10 FUCK YOU). Jeg skrev på den i går og det var lite motiverende.

En ny datamaskin må jeg uansett investere i før studier, og PC er jo ikke lenger et (veldig) mye billigere alternativ. Dessuten kan jeg bare ikke leve med Windows 10 lenger. Jeg orker bare ikke!

Det høres veldig materalistisk ut egentlig.. Men jeg trenger et godt verktøy til skriving, bilder og video. Macbook virker som et godt alternativ til dette. Jeg føler meg så dum når det gjelder data, selv om jeg ironisk nok jobber som IT-konsulent.

Mac eller PC? Jeg vil gjerne høre deres erfaringer.

5 thoughts on “skriver

  1. Mac, alltid for min del. Har hatt min Air siden 2012, harddisken kræsja i fjor sommer (rundt 1500kr for ny harddisk da, så ikke så ille), ellers fungerer den toppen enda. Kommer definitivt til å kjøpe Mac igjen når denne til slutt dør </3
    Og så fin notisbok!

    Likt av 1 person

    1. Nå har jeg kjøpt! Håper at jeg lærer fort, fordi det er litt vanskelig å finne fram på maskinen. Jeg er fornøyd selv om det bare har gått noen timer, haha.

      Lik

  2. Jeg er vokset op med PC, men købte min første MacBook Pro i 2012, da jeg startede på uni. Den har holdt indtil nu, hvor jeg netop har skiftet den ud med en ny MacBook Air. Den var blevet virkelig langsom, og det var nok bare dens tid til at give op. Det var ikke rigtig planlagt, at jeg skulle investere i en ny (dyr – for det er de jo) computer, men jeg kunne ikke vælge andet end Mac igen. Man bliver afhængig af den absurde lækkerhed og brugervenlighed. Jeg elsker min Mac, og jeg kommer aldrig til at gå tilbage. Det er i øvrigt virkelig lækkert, hvor gnidningsfrit den taler sammen med min iPhone.

    Jeg kan ikke rigtig tage hele den der PC vs. Mac fight seriøst. Det er som om nogle sætter stor ære i at kæmpe for deres favorit og jorde de andre. Folk skal bruge PC, hvis det passer dem bedst. Men jeg vil ikke skamme mig over eller undskylde for, at jeg er begejstret for Mac. Ja, de er dyre. Ja, jeg gør det for designet. Ja, jeg gør det for brugervenligheden. No shame! 😀

    Tillykke med din nye computer 😉

    litcomprime.com

    Lik

Legg igjen en kommentar

