Turning time back to Potter and Tea.

049 (2)051 (2)

“It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.”

Jeg begynte ikke å lese Harry Potter før i 2014. Det ligger kanskje litt skam i det, men Harry Potter var ikke en del av min barndom. Jeg så den første filen da jeg var 6 år og ble traumatisert. Vi bodde langt ut i skogen og jeg var overbevist om at det var skumle dyr som lusket utenfor vinduet om natten. Så nei, jeg ble ikke frelst.

Faktisk, det som fikk meg til å gjenoppdage serien var da min kjendisforelskelse på ungdomskolen Jamie Campbell Bower fikk en liten rolle som en ung Grindelwald i The Deathly Hallows Part 1. Da måtte jeg jo bare se alle filmene på rad.

Noen år senere oppdaget jeg også Booktube og der blir du automatisk satt på sidelinjen om du ikke har lest Harry Potter. Jeg kjøpte bøkene, leste de og elsket de. Likevel, jeg har bare lest bøkene en gang. Men det er kanskje greit ettersom jeg ikke ble ferdig med serien før i 2015.

Jeg er faktisk litt usikker på hvilken bok jeg liker best. Jeg prøvde å se hva jeg hadde skrevet på Goodreads da jeg leste de, men der sto det ikke mye nyttig. Favorittfilmen min er kanskje Prisoner Of Azkaban, fordi jeg elsker en god plot-twist.

Hvilken er din favoritt Potter film/bok?

12 tanker på “Turning time back to Potter and Tea.

  1. For et vanskelig spørsmål! Jeg var definitivt en av de som ble frelst fra første film (som jeg så da jeg var typ 6), og har lest bøkene kanskje 3-4 ganger hver (hjelp). Tror kanskje, hvis jeg må velge, velger meg Mysteriekammeret som favoritt, men liker også veldig godt Prisoner of Azkaban og Goblet of Fire!

    Lik

  2. Åh, jeg elsker de alle. Leste den første boken et par år etter den kom ut, etter at jeg gikk tom for bøker å lese på min første reise til USA. Deretter ble det et høydepunkt hvert år når den nyeste boken kom i postkassen. Savn!

    Lik

  3. Jeg oppdaget Harry Potter da læreren min leste første boka høyt for oss i spisetimen i andreklasse, har lest alle bøkene veldig mange ganger siden da. De første utgavene mine av bøkene faller bokstavlig talt fra hverandre. Jeg har alltid hatt den femte boka som favoritt, muligens fordi jeg var cirka femten år da jeg leste den og kjente meg veldig igjen i karakterene. Jeg synes også plottet i den boka er mest spennende 🙂 Av filmene liker jeg Prisoner of Azkaban best. Synes den er visuelt bedre enn de andre, eller i hvert fall mer «riktig» sammenliknet med sånn jeg ser for meg at det skal være.

    Synes alltid det er spennende å høre hvordan andre ble introdusert til serien, enten det var tidlig i livet eller litt senere 🙂

    Lik

    • Det er sjovt, du bedst kan lide den femte bog. Den er min hadebog i serien. Måske det har noget at gøre med, hvornår man læste dem første gang – jeg læste dem først i 2015. Men jeg synes simpelthen femmeren er så ligegyldig. Den er lang over overflødig, og Harry er så irriterende. Men jeg har hørt mange, der har den som favorit.

      litcomprime.com

      Lik

  4. Jeg var en av de treige som begynte å lese bøkene etter at alle hadde sett den første filmen, men da var det gjort! Jeg tror favoritten er Prisoner of Azkaban – er så glad i Lupin og stemninga i den er så god!

    Lik

  5. Min historie med Harry Potter er slående magen til din. Borset fra at jeg så alle filmene, da de udkom. Men jeg læste ikke bøgerne som barn, og det er – som du siger – nok lidt en skam i bogverdenen. Jeg læste dem allesammen forrige år og skrev faktisk anmeldelser efter hver bog. Jeg kalde det «losing my Harry Potter virginity». Det kan da være, jeg skal genudgive dem som blogindlæg.

    http://litcomprime.com

    Lik

Legg igjen en kommentar

