Instapoesi?

Jeg har tenkt veldig mye på hvordan jeg skal få meg selv ut der. I flere år har jeg forsøkt og feilet, mest fordi jeg har vært redd for hva andre skal si. Jeg har aldri turt å dele lenker via mine hovedkanaler på sosiale medier. Selv denne bloggen er jo bare en link i instagrambioen min. Kun for de mest nysgjerrige.

Det siste året har jeg sett mange poste dikt på instagram, og det kan virke som det funker. Etter mye frem og tilbake så lagde jeg meg en ny bruker i går. Jeg tror det er en fin måte å formidle på og for å få tilbakemeldinger. Samtidig har jeg veldig blandede følelser rundt dette da jeg ser at mange poster anonymt og at mange reposter uten å tagge forfatteren. Internett er så stort og det er vanskelig å vite om noen stjeler innholdet ditt, og det er vanskelig å vite hva man skal gjøre om det skulle skje.

Men jeg velger å prøve. Idag bruker jeg jo bloggen til å dele dikt, og det vil jeg fortsette med, men jeg føler ikke at jeg får postet i det formatet som kler diktet best. Jeg ønsker jo også nå ut til flest mulig.

Så jeg har startet et nytt prosjekt og kommer til å poste dikt på min nye bruker @mm_poesi . Dette gjør jeg for å se hva som fungerer og ikke fungerer, samt for å hente inspirasjon fra andre.

Screen Shot 2017-05-21 at 13.01.05

Håper dere vil følge!

Min hovedbruker er: @ohvaleriejean

Min diktbruker er: @mm_poesi

4 tanker på “Instapoesi?

  1. Fulgt! Liker veldig godt ideen din med dikt på mobilen! Syns det er så mye lettere å komme på en interessant tanke, eller en fin setning når jeg er i farta – skal lage meg et notatdokument med nettopp dette.

    Likt av 1 person

Legg igjen en kommentar

