Jeg reiser alene til Thailand

 

Wat Pho, the Temple of the Reclining Buddha in Bangkok, Thailand by Constantin Stanciu on 500px.com
x

 

I Juli reiser jeg på min første langtur, alene. Jeg skal til Thailand.

2.Juli – 10.August. Da skjer det.

Hvorfor Thailand?

Det virker som et land med mye kultur og god mat. Det er viktig for meg å føle meg trygg og vite at jeg kommer til å møte gode mennesker. Jeg tror det er et godt sted å starte.

Hvor lenge?

Bare 5 uker. Dette er en inneklemt ferie mellom jobb og studiestart (hjelpes…) og jeg håper derfor ikke at jeg forelsker meg alt for mye i landet. Jeg vil jo komme igang med skole, også.

Hvorfor reiser jeg alene? 

Jeg setter ikke livet mitt på vent bare fordi jeg ikke har noen å reise med.

Hvordan skal jeg reise?

Billigst mulig. Jeg skal bo å hostel fordi der blir man lettere kjent med andre i samme situvasjon. Jeg vil også ta ting litt på sparket og bare nyte friheten.

Selv om jeg vil ta det meste på sparket så er det noen ting som er viktig å få på plass. Jeg vil prøve å dokumentere mest mulig fordi det er kult å se tilbake på, og jeg elsker å lese slike innlegg selv.

x

 

Dette må jeg kartlegge før avreise:

  • Økonomi.

Burde jeg skaffe kredittkort for trygghetens skyld? Hvor mye har jeg råd til å bruke?

  • Helse

Vaksiner og apotekbesøk.

  • Forsikring

Ettersom jeg slutter i jobben i Juni vil jeg ikke være dekket på turen. Jeg må tegne ny avtale og finne ut hva jeg har krav på om noe skulle skje.

  • Pakkeliste

Minst mulig.

  • Første stoppested.

Det blir Bangkok, men jeg vil gjøre de første dagene så lett som mulig for fremtidige meg. Jeg må derfor lage noen punkter for hva jeg vil gjøre og bestille rom i forkant.

dongshao737.files.wordpress.com
x

Som nevnt vil jeg ikke planlegge for mye, men noen ting må jeg få i orden. Jeg har vel heller ikke tid til å mye planlegging heller ettersom jeg skal både slutte i jobb, flytte, og dra på festival bare 2 uker før avreise.

phhuuu…. Wish me luck!

9 thoughts on “Jeg reiser alene til Thailand

  1. åh herlig! absolutt best å bo på hostel, du har det du trenger. hotell for meg er bortkasta penger – ikke er det sosialt heller. trenger bare en seng, et bad. punktum. lykke til med planleggingen!

    Lik

  2. Så gøy! Pass på å gjøre god research, så kommer dette til å gå helt supert. Hostel er genialt for å bli kjent med andre, så lenge man takler det å ikke ha noe personal space, heh. Av og til kan det være digg med et ordentlig hotellrom for seg selv også, det er i alle fall min erfaring. Men det kommer helt an på hvordan du selv er som person 🙂

    Lik

    1. De første dagene skal jeg bo alene fordi jeg trenger virkelig alene tid nå, haha. Jeg kommer til å bo for det meste på hostel. Litt for å presse meg selv og for å bli kjent med andre. Men jeg er en person som trenger mye alenetid for å lade kreftene mine, så eget rom må nok til det også.

      Lik

  3. Thailand er fantastisk. Jeg har reist rundt på utallige plasser men kommer alltid tilbake til Thailand. Ikke minst etter at vi har fått en haug med barn… 😉 Det trygt, enkelt, vakkert, vennlig og maten er helt fantastisk! I bloggen min har jeg mange tips, også til Thailand. Først og fremst rettet mot barnefamilier men mye er selvfølgelig nyttig lesning for andre også (mener jeg selv ihvertfall… 😉). Du kan jo ta en titt her: reisefamilien.com
    Forøvrig tror jeg det ene bildet der er fra en av restaurantene på Ao Leuk – Koh Tao 😉
    God tur!

    Lik

  4. Så bra at du «ikke setter livet på vent» fordi du ikke har noen å reise sammen med! Jeg er solo-traveler selv og du kan bare glede deg til alt du kommer til å oppleve. Jeg har vært i Thailand selv og fått minner for livet. Turen nærmer seg, ser jeg, så ja, jeg bruker dine ord for å «Wish you good Luck!»

    Lik

Legg igjen en kommentar

