Tilbake i byen – Flytting og Studier

freia

Denne uken flyttet jeg tilbake til Oslo. Jeg skal ikke lenger bo på St.Hanshaugen, men har flyttet inn i kollektiv nær Schous Plass. Perfekt beliggenhet for å utforske utelivet i Oslo. Det er alltid spennende å skulle oppdage en ny bydel. Jeg har stor tro på at dette blir bra.

På mandag hadde jeg også min første skoledag på Universitetet i Oslo. Det er tre år siden jeg gikk ut av videregående skole og nå er flere av mine venner ferdig med sine studier. Jeg har aldri følt noe press på å studere og er veldig glad for at jeg har hatt mulighet til å jobbe de siste tre årene. Det har jeg lært mye av, men nå føles studier riktig.

Planen har hele tiden vært å studere Engelsk. Svar på opptaket kom i midten av Juli og planen måtte endres. Jeg kom ikke inn på førstevalget, men på tredjevalget. Jeg velger å ta det som et tegn, men ikke et tegn på at karakterene mine er for dårlige. De siste månedene før resultatet tvilte jeg faktisk på om Engelsk var noe for meg. Så dette blir nok bedre.

IMG_3257

Så, hva skal jeg studere?

Jeg skal ta en bachelor i Nordiske Studier. Nordisk: Språk, Litteratur, Retorikk.

Dette kjennes veldig riktig og klassen virker fin. Neste uke starter vi med undervisning. Det blir veldig spennende og jeg håper at jeg trives som student.

Har du studert? Hvordan opplevde du studietiden?

 

2 thoughts on “Tilbake i byen – Flytting og Studier

  1. Lykke til! Nordiske studier høres spennende ut. Selv har jeg ikke studert og har ingen planer om det, men det er mange spennende temaer jeg gjerne vil lære mer om. Jeg hadde bare ikke taklet å studere, og det ville uansett ikke vært praktisk gjennomførbart på mange år enda. Da er det fint med biblioteker og store mengder kunnskap tilgjengelig på internett 😉

    Lik

    1. Det er så mye spennende der ute. Så mange studier man aldri har hørt om. Jeg er veldig spent på hvordan det vil fungere for meg, men jeg må nesten bare prøve. Blir rart med en helt ny hverdag.

      Likt av 1 person

Legg igjen en kommentar

