Bokanmeldelse: La meg sove til dette bare er en drøm av Ellisiv Stilfoss-Hanssen

litteratur

Boken ble utgitt av forlaget Vigmostad Bjørke i 2014. 

IMG_20170507_142350.jpg

Denne boken handler om Mia som er innlagt på sykehus for behandling av livmorhalskreft. På toppen av dette har det også blitt slutt med kjæresten Anne-Marie. Mia bruker mer tid på å tenke på bruddet, enn det hun bruker på å kjempe imot kreften.

“For alt er viktig, hver milimeter. Hvert sekund, hver slurk med lunken te, hver syke celle. Før var livet en sirkel. Nå er det en rett linje.”

Historien veksler mellom nåtid og fortid, og vi får oppleve Mia før og etter sykdommen. Jeg setter stor pris på at forfatteren har valgt å skrive om livmorhalskreft ettersom så mange kvinner får beskjed om celleforandringer hos legen. Det var også fint å lese en bok der hovedpersonen er lesbisk uten at det er viktig for historien, bare en naturlig del.

cof

cof

Det tok litt tid før jeg forsto at historien gikk frem og tilbake i tid, men det var fint å kunne se en annen side av hovedpersonen og familien hennes. Jeg klarte dessverre ikke ha så mye sympati for Mia ettersom jeg følte at hun var veldig flytende og destruktiv i kjærlighetsforholdene sine. For min del oppfattes hun som svært stille og apatisk. Men det at jeg ikke følte for hovedpersonen i boken, gjør ikke boken noe mindre vakker.

Og husk jenter, Sjekk deg!

SaveSave

SaveSave

2 thoughts on “Bokanmeldelse: La meg sove til dette bare er en drøm av Ellisiv Stilfoss-Hanssen

Legg igjen en kommentar

