En måned som student og økonomi

Tankespinn

ohvaleriejean

Nå er jeg en måned inn i bachelorgraden. Det er en helt ny hverdag og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få alt til å gå rundt enda. Timeplan, pensum, sosialt liv, dårlig hud og søvn. I hele sommer hadde jeg hatt en ganske god døgnrytme, men denne ble brutt i fadderuka og jeg har enda ikke lykkes å rette opp i det. Tar gjerne i mot tips!

Jeg trives godt på skolen og jeg føler jeg har nok å gjøre. Det er ganske fint at det alltid er noe som skjer. Da jeg jobbet fulltid var ofte ettermiddagene og helgene ganske tomme, fordi jeg hadde en helt annen timeplan enn andre på min alder. Det er veldig deilig at det ble Oslo jeg endte opp i. Alt kan jeg ta i mitt eget tempo ettersom jeg kjenner byen og har opparbeidet meg et greit nettverk.

Coffee Reads

Neste uke skal vi på studietur til Schæffergården, utenfor København. Jeg gleder meg sårt til å dra tilbake til den byen. Vi reiser ned en dag tidligere for å nye det å være norsk i Danmark. Det er jo egentlig ikke så lenge siden jeg var der, men København ligger så nært mitt hjerte. Det er der jeg skal bo når jeg blir stor!

Sørenga

Fremover er jeg veldig spent på hvordan jeg skal klare meg økonomisk. Jeg har ingen deltidsjobb og jeg søker kanskje ikke så aktivt som jeg burde. Saken er det at jeg ikke vil takke ja til det første som faller i hendene mine. Det er så viktig for meg at jeg finner en arbeidsplass som jeg trives i og som kjennes relevant til mine studier og min fremtid.  Desperasjonen får komme senere og sparekontoen får lide i mellomtiden. Selv om jeg ikke har et stort forbruk så vet jeg at jeg kommer til å gå i minus hver måned.

Rop gjerne ut om dere kjenner til bokhandlere, bibliotek eller andre bedrifter som trenger hjelp av en litteraturstudent.

SaveSave

SaveSaveSaveSaveSaveSave

Legg igjen en kommentar

